2010. március 26., péntek

Zöldvizes gondolatok

"Ha le tudunk zuhanyozni rövid idő alatt, akkor ne álldogáljunk fél órát a vízsugárban, pusztán azért, mert kellemes. Ha valaki ki akar kapcsolódni, akkor inkább mártózzon meg egy kád forró vízben. Ez azért is hasznos, mert a fürdővíz később alkalmas lesz felmosóvíznek." Nagyonzöld okosság a Maximából, minek lapoztam bele, ugye.
Az eleje ("Ha le tudunk zuhanyozni rövid idő alatt, akkor ne álldogáljunk fél órát a vízsugárban, pusztán azért, mert kellemes.") egész korrekt, adott esetben viszonylag könnyen betartható. A reggelem kritikus pontja az ébredés, az ágyban próbálok magamhoz térni, sohasem a zuhany alatt, mert oda eleve el kell jutni és ez nem megy anélkül, hogy csukott szemmel hosszasan rá ne készülnék az ágy-fürdőszoba pár másodperces távolságának megtételére. A zuhany utána már pikk-pakk megvan, este is. Ha ő, aki férfim csatlakozik hozzám zuhanyozás közben vagy én bújok hozzá a vízsugár akatt, nem feltétlenül tudjuk betartani a harminc percet, igazából baromira nem az idővel foglalkozunk, csobog-csordogál a víz, a ráérős mozdulatokkal felvitt szappant csak nem lehet a másikon hagyni. Nyáron dőzsölök, bevallom őszintén, trópusi időjárásnál muszáj háromszor-négyszer zuhanyoznom (per nap), kell a komfortérzetemhez, valahogy nem csípem, ha rám rohad a bugyim.  
A következő mondat ("Ha valaki ki akar kapcsolódni, akkor inkább mártózzon meg egy kád forró vízben.") szívemből szól, persze, ha én vagyok az a valaki, forró helyett inkább meleget engedek a kádba, szívesen lemondok a negyedfokú égési sérülésről. A fürdővízben mindenféleképpen van valami kényeztető dolog, mert megérdemlem: vagy levendulás fürdősó, aminél résen kell lennem, mert ha elhamarkodottan csobbanok a vízbe, a seggembe áll a még fel nem oldódott kismillió sódarab; vagy ha nagyon  jár nekem a finom, akkor jön egy negyed vagy fél Lush fürdőgolyó, gusztusos, illatos cukorkára hasonlítanak; vagy ő, aki férfimet találom a vízben, bár ez ritkán fordul elő, romantikus kettős ázáshoz pici a kád. Az illatos víz mellé lágy zene szól és mécsesek világítanak, szóval, határozottan úgy érzem, jól kidolgozott a relaxtechnikám. 
Az utolsó gondolattól ("Ez azért is hasznos, mert a fürdővíz később alkalmas lesz felmosóvíznek.") barázdákba csúszott a homlokbőröm, valahogy nem látom magam, amint az illatos, olajos, virágszirmos vízzel mosom fel a konyhát. Jó, nem bányában dolgozom, nem jön le rólam kilónyi kosz, nem pisilek a vízbe,  továbbá turhát sem küldök bele, mint néhány pasi, némi hámdarabom azért csak marad a vízben. Lehet, hogy én vagyok gyári hibás, de nekem az az evidens, hogy tiszta vízzel mosok fel, a fürdővíz meg már használt, még akkor is, ha nem rámolok bele semmi miniluxust. A másik, hogy nem három liter vízben áztatom habtestemet, ergo ha nagyon zölden akarnék bánni a vízzel, hordókat kellene felállítanom az előszobában, mert ugye a méregzöldek szerint totál feleslegesen nem öntjük ki a vizet. Szinte hallom lelki füleimmel, ahogy az s.k. víztározók mellett betessékelem a nappaliba a vendégeket, ó, ezek a fürdővizes hordók, cirka egy heti adag, tudjátok, ezzel a vízzel mosok fel, lelki szemeimmel látom, ahogy a t. vendégek zsigerig döbbennek... lelki orommal meg érzem a használt víz szagát. 
Inkább értelmes módon védjük a fűt, fát, virágot, vizet, állatot és egyebet, jó? Ígérem, akkor én sem firkálok mindenféle zöld levelet a Földnek.

13 hozzászólás:

Névtelen írta...

valószinüleg elirták a Maximában: wc-öblitésre jó az a viz, és nagyon sok helyen alkalmazzák is, hogy a kádat és wc-tartály összekötik és igy spórolnak a vizzel:) méregdrága hotelekben is:) egyébként utálok zuhanyozni, mindig fürdök:)

csibike írta...

Ezzel a megoldással teljesen egyetértek, logikus, lehetne ilyen beépített dolog a lakásokban is :)
Miért utálod?

Elf írta...

Ritkán ülök kádba, nem szeretek, utána mindig letusolok, úgy érzem habos maradt a testem, visszaragadt rám az izzadtság... Zuhanyozni márpedig igenis fogok hosszan is, nincs is jobb, mint mikor hulla fáradtan, takarítás vagy kirándulás után, esetleg egy téli kirándulás végén, hosszan állok és csak csorgatom magamra a vizet...
De a wc öblítős ötlet nekem is tetszik, csak hol tároljunk annyi vizet?

doris írta...

Igen, az emberiség még nem tudja elfogadni, hogy a vízzel spórolni kell. Vannak helyek, ahol már most is szívesen meginnák a fürdővizet is (csak lenne mit!), és eljön majd az idő, mikor nálunk sem lesz ciki odafigyelni a vízre. Hosszan tusolni, folyó vízzel mosogatni, és egyébként teli kádban fürödni is őrületes pazarlás. Ezt az látja át igazán, akinek van derítő aknája. A szippantások gyakorisága mutatja, mennyire semmibe vesszük a vizet, és milyen könnyedén eregetjük a lefolyóba.

Lublin írta...

Küldtem vmit :-) (nálam)

Nagymamám kádban picivízben fürdik, aztán mindenfélére felhasználja..

Eccer láttam egy műsort a spektrumon, ahol a kád kontra zuhanyzás volt a téma. Tudományosan elemezve meg minden. Na AZÓTA nem fürödtem kádban... mondjuk előtte sem nagyon szerettem...

Vica írta...

Huh, picit megnyugodott a lelkiismeretem, mert szerintem én is több vizet használok el a zuhanyzással, mint a fürdéssel:S Igazándiból a fürdőt nem fűtjük arra a napi x percre, amíg zuhanyzunk, így viszont nem akaródzik kiszállni a meleg vízsugár alól. Egyébként a nőgyógyászom sem fürdés-párti.

Persze, dorisnak is tök igaza van. A páromnak az az összeesküvés-elmélete, hogy hamarosan eladják a vízkészleteinket, mert pár év, és többet ér, mint bármilyen kőolaj...

A mécsesekről egyik nagyon agglegény-típusú barátunk jut mindig eszembe. Ő a mieinkre megkérdezte, hogy: Ezek minek vannak itt? Áramszünet esetére? :)

Vica írta...

Ja, de a folyó vízzel mosogatásról és fogmosásról leszoktam már:D Mármint a folyó vízzel való fogmosásról:D

SefiRia írta...

Aranyos csibike! Ép a minap olvastam el a szűzjegyűek horoszkópját, ugyanis a kisebbik fiam is a szüzek jegyében született, és mint legfőbb tulajdonságotokat pont a rendszeretetet, és a tisztaságot emeli ki, azt tartjátok az egyik legfontosabbnak az életetekben az asztrológusok szerint (meg még sok mást is, de az most nem idetartózik). És ez, valóban jellemző lehet rátok, mármint a tisztaságmánia, mert már a féléves kisbabámon is tapasztalom ezt az igényességet, ugyanis ha bekakál, rendkívül rosszul érzi magát, olyankor nyöszörög vagy sír. Ellentétben a nagyobbikkal, amikor kisbaba volt, nála onnan tudtam, hogy bekakált, hogy rendkívül csendbe volt, vagy egyszerűen elaludt. Úgyhogy ez, nektek (szűzjegyűeknek), a tisztaság és a rendszeretet, eleve, az égiek vagy a tündérek ajándéka.

kisrumpf írta...

Ausztrál ismerős volt itt látogatóban, nála az volt a természetes, hogy a kisdolgot nem húzta le... Itt pedig még csak most pedzegetik a vízdíj bevezetését -s a népek persze, háborognak ellene.

Csigamami írta...

Hät nemtudom... tudod, hogy nekem eleve gondom van a nemetekkel, mert ezek nem egy fürdös nemzet. Valahogy a fürcsi- dusi nälamis hozzätartozik az alapdolgokhoz es ha jolesik igenis ott ällok felorät. Kedvesemmel nem szeretek a zuhanykabinban huncutkodni, mert Ö tul nemet ahhoz es amikor elzärja a vizet mondvän, hogy ne pazaroljunk, összemegy azomis amim nincs.... a kedvemmel együtt....
Viszont az teny, amikor mosogatok folyoviznel sokszor bennemis megfordul, hogy Afrikäban szomjanhalnak a nepek... :o(
enis inkäbb az okosan hive vagyok, s ha megadatott akkor elek vele. S tenyleg mostanäban odafigyelek, hogy ne feltetlen pazaroljak, de peldäul azert nem hagyok fel a szerelmezessel sem, mert az apäcäk között nincsen mehnyakräkos... (szar pelda tom...)

csibike írta...

Csigamami: Anno a német cserediákokra panaszkodtak a magyarok, hogy cirka kétnaponta fürdenek, és pl. egy buli után másnap sem zuhanyoznak :)

kisrumpf: Hogy arra ne pazaroljon vizet? :)

SefiRia: Hozzám közelebb áll az egészséges szerteszét, mint a rend- és tisztaságmánia. Szerintem a többi csillagjegy számára is fontos pl. a tiszta ruha.

csibike írta...

Vica: Nekem is az volt az első, hogy leszoktam a folyatásról és a felesleges villanyégetésről :) Az agglegény ismerősötöknek hasznos lenne néhány romantikaóra.

Lublin: Meg fogom nézni :) Örülök, hogy nem láttam azt a műsort, nekem elég annyi, hogy annyira nem egészéges.

doris: Nagy a pazarlás, az tény. Hasznos lenne, ha sokan legalább az apró dolgokban változtatnának és a hozzáértők meg valóban ésszerű módszerekkel segítenék a problémamegoldást :)

Elf: Ezt csak eleve beépített dologként tudom elképzelni :)

1 írta...

Én eléggé odafigyelek a költség és természethatékony dolgokra, sajnos a zuhany a gyengém. Alapjáraton kádunk nincs (pedig de szeretnék) ezért marad a zuhany és én bizony tisztában vagyok azzal, hogy képtelen vagyok a zuhanyvízzel spórolni.
A gyerkőc fürdővizét én is felhasználom erre-arra...
Viszont a többi területen igyekszem jóvátenni eme vízpocsékolási "bűnömet"...