2011. május 2., hétfő

Paradicsomprojekt, 2. rész

Végül azért harmincadikán sikerült elvetnem a paradicsommagokat. Igaz, nem március harmincadikán, hanem április harmincadikán. Ő, aki férfim szerint a paradicsommagok igenis tudják, hogy nem a megadott intervallumban földeltem el őket, szerintem meg örüljenek a magok, hogy egyáltalán műanyag pohár és föld van a seggük alatt. Egyébként is durva lelki terror, hogy március hónap szerepel a vetőmagos tasakon, a kisgyerekes anyákra senki nem gondol? Csillag a március után és apró betűvel ott állna az infó a tasak alján, hogy mi áprilisban is ültethetünk. Szombat este fél tizenegy és fél tizenkettő között kanalaztam földet a magok alá és fölé, a paradicsomozás előtt vasaltam egy órát, utána meg mosogattam úgy negyven percig. A harminc poharat éjfél után sorakoztattam fel az erkélyen, és azért harmincat, mert tíz pohárba nagyon bátran a  metélőhagyma magjaimat vetettem. Carpediemes megfontolásból emeltem a tétet. Azóta nem jártam az erkélyen (ő, aki férfim fotózott), talán a poszt után kilesek, ha nem felejtem el. Bár világítás nincs kint. Azt meg én sem hiszem, hogy kézzel tapintható zöldféleség sarjadt két nap alatt. Esetleg a poharakban landolt galambszart tudnám megtapogatni. Lélekben nagyon akarom a paradicsomokat és a metélőhagymákat, remélem, ennyi biztatás pont elég a növekedésükhöz és nem kívánják, hogy rendszeresen öntözzem őket, mert azt nem merem megígérni.  

6 hozzászólás:

Macsek írta...

De azért ha mégis szeretnél még ősz előtt paradicsomot, akkor adok a palántáimból :) Most fogom kiültetni őket és szokás szerint több lett, mint a szükséges :)) Csírázási idő cca. 2 hét :) Drukkdrukk :))

Csapos írta...

Szurkolok neked. A mi hasonló projektünk befuccsolni látszik, pedig mi márciusban kezdtük el... :-( Eléggé satnya kis valamik nőttek ki, és most ráadásul már hetek óta ugyanúgy néznek ki, nem fejlődnek.
Majd veszünk palántát is...
teide

dorw írta...

talán segít:
- a paradicsomot én még nem hagynám kint éjjelre, hideg van még a neki a csírázáshoz
- fóliát húzz rá, azt lyukaszd ki pár helyen
- mikor kikelnek az apróságok, ha 2-3 centisek lesznek szórj a földjükre gombaölőt, különben egészen jó eséllyel nem érik meg az 5 centis kort sem.

nekem ez tavaly bevált. :)

sixxty írta...

Erre csak azt tudom mondani, hogy én húsvétkor ültettem paradicsommagot. :) Egy-két éjjelre kint felejtettem, azóta idebent bátorítom a palántákat. Néhány napja kezdtek el kibújni, már meglepően sokan vannak. A gyerek néha átviszi magához a dobozt, én meg néha visszaszerzem.
Egy lapos műanyagdobozba szórtam két csomag magot, különböző fajtákat, legyen valami meglepetés is :)

Nikletty írta...

mi is most próbálkozunk a kertészkedéssel első ízben... viszont furfangos voltam: piacon szereztem be palántát és már kint virít a mini kertben!
REméljük lesz rajta valami!
Neked drukk, hogy sikerélmény legyen!Talán még nagyon nem csúsztál meg, de igazából pár hét és már a palántákat ültetik ki a szabadba.
Nikletty

Elf írta...

sajna a dorwtól kapott paprika és paradicsom engem sem élt túl :(:(:(