2012. március 25., vasárnap

Meglepő, de...

... a citromos sült csirkemell finom. Legalábbis az, amit Polcz Alaine receptje alapján készítettem. (A szakácskönyvét minden évben linkelem valamilyen formában, nem lehet eleget reklámozni.) Csipetnyi önálló gondolatot adtam hozzá, tényleg csak annyit, hogy csirkecomb helyett megmosott, felszeletelt, kicsit megsózott csirkemellre csorgattam fél citrom levét, illetve nem méricskéltem a mogyorónyi vajdarabkákat, érzésre kentem a húsokra és a húsok alá. A reszelt citromhéjat is beleszórtam a tepsiben heverésző mellekre, ahogy P.A. írta (citromkopasztás közben kivételesen nem történt személyi sérülés), aztán jól összeforgattam a cuccost. Nem szöszöltem a tepsi/tűzálló tál kialufóliázásával, beértem annyival, hogy a tepsi tetejére simogattam. P.A. 35-40 percnyi sütést emleget a könyvében (fokot nem írt), az omlósság érdekében egy órát szavaztam meg olyan 180 fokon. Tavaszias salátával remek a citromos csirke, kimondottan frissítő és könnyű fogás (bár egyáltalán nem fotogén). Egészségetekre. 

5 hozzászólás:

Orsi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Orsi írta...

Ha esetleg valaki (és ki az, aki nem?) ki szeretné próbálni!

http://images.mithrilee.multiply.multiplycontent.com/attachment/0/RucYXwoKCokAAGVCUIs1/Polcz%20Alaine%20F%C5%91zz%C3%BCnk%20%C3%B6r%C3%B6mmel.pdf?nmid=57505073

Orsi írta...

Az első megjegyzést töröltem, mert csak későn vettem észre, hogy nem a "teljes" verzió linkjét küldtem el! :)

Niki írta...

Azé' én megnéztem volna...:)

csibike írta...

Niki: Legközelebb megörökítem :)

Orsi: Köszi a többiek nevében is :)